Aktualno

Vizualno pripovedovanje – kako pritegniti pogled?

14. januar 2020

Povezava do vira: https://www.cnvos.si/nvo-vseved/ali-veste-kako/vizualno-pripovedovanje-kako-pritegniti-pogled/

Pripovedovanje zgodb je najbolj učinkovit način komunikacije z vašim ciljnim občinstvom. Pri tem pa ne smete pozabiti na moč vizualnih elementov – slik, fotografij, videov, infografik, stripov, gifov in memov.

ZAKAJ JE VIZUALNO PRIPOVEDOVANJE POMEMBNO?
Povprečni razpon pozornosti človeka je 8 sekund.
60 % obiskovalcev spletnih strani raje pogleda video kot pa začne brati besedilo.
Naši možgani obdelajo vizualno gradivo 60.000-krat hitreje kot tekst.
Ljudje si zapomnijo 10 % vsebine, ki jo slišijo, 20 % vsebine, ki jo preberejo, in kar 80 % vsebine, ki jo vidijo.

POSLEDIČNO, VIZUALNO PRIPOVEDOVANJE

  • olajša razumevanje težjih konceptov,
  • spodbudi hitrejše razumevanje vsebine,
  • omogoči, da vsebina občinstvu bolj ostane v spominu.


RAZLIČNI TIPI VIZUALNEGA GRADIVA, KI GA LAHKO UPORABITE

  • Fotografije
  • Slike, ki jih oblikujete sami (npr. pri objavah na družbenih omrežjih pomembnejše citate izpostavite na sliki, saj objave s sliko pritegnejo veliko več pozornosti in jih uporabniki večkrat delijo naprej)
  • Memi – zabavne slike z napisi, s katerimi lahko nasmejite svoje ciljno občinstvo in pritegnete njihovo pozornost.
  • GIFI – podobno kot memi lahko služijo za vnašanje humorja v vašo zgodbo in so odlični za popestritev objav in zabavanje vašega ciljnega občinstva.
  • Infografike – na hiter in preprost način lahko prikažete zapletene informacije, statistike in zahtevnejše koncepte.
  • Video  – močno orodje za vizualno pripovedovanje, ki ga lahko uporabite na sto in en način: od live videov, izjav uporabnikov, do intervjujev in animacij.
  • Stripi – tekst podkrepljen s privlačnimi slikami preda sporočilo na hiter in zabaven način, ki se vtisne v spomin.


KATERA ORODJA LAHKO UPORABITE ZA USTVARJANJE VIZUALNIH VSEBIN?

  • Canva je preprosto orodje za oblikovanje. Z njim lahko ustvarite slike za platforme družbenih medijev, infografike, brošure, letake ... Izbirate lahko med najrazličnejšimi logotipi, pisavami, ozadji, okviri in mrežami ter naložite svoje slike.
  • Visme je prav tako preprosto orodje za oblikovanje. Z njim lahko ustvarjate prezentacije, infografike in ostala slikovna gradiva.
  • Pixlr je brezplačna spletna platforma za urejanje fotografij.
  • Venngage je tudi orodje za ustvarjanje infografik, brošur, prezentacij in vizualno podkrepljenih poročil.
  • Promo je preprosto orodje za vizualno pripovedovanje z lastno zbirko videov in glasbe, ki jim lahko dodate svoje napise, logo, zgodbo …
  • Facebook Live – ogledi vsebin, ki so predvajane v živo, skokovito naraščajo. FB Live vam omogoča, da hitro in brezplačno ustvarite video vsebino, kateri so naklonjeni tudi FB algoritmi in tako dosežete veliko občinstvo. Uporabite ga za Q&A, intervjuje, utrinke z dogodkov, ipd.
  • Imgflip Meme Generator je spletna stran, kjer lahko ustvarite svoje meme.


Viri:

https://www.clearvoice.com/blog/10-best-tools-visual-storytelling/

https://www.designwizard.com/guest-blogs/video-marketing-statistics 

 

 


Kontakti

Vilharjeva ulica 14
SI-6230 Postojna
Ana Širca
vodja projekta
Tatjana Rant
strokovna sodelavka
Samo Vesel
strokovni sodelavec

Projekt delno financira Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Projekt se izvaja v okviru 11. prednostne osi Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020, prednostne naložbe 2.11.4. Krepitev zmogljivosti za vse zainteresirane strani, ki izvajajo politike na področju izobraževanja, vseživljenjskega učenja, usposabljanja in zaposlovanja ter socialnih zadev, vključno prek sektorskih in teritorialnih dogovorov za spodbujanje reform na nacionalni, regionalni in lokalni ravni, Specifični cilj 1: Okrepljena zmogljivost nevladnih organizacij za zagovorništvo in izvajanje javnih storitev.